Son üyemiz: boncukysn. Aramıza Hoşgeldin! 22 Kasım 2014 Cumartesi 
   Otokritik.com Forum Anasayfası Yeni Konu ]  [ Cevap Yaz ]  
     Teknik Bilgi Paylaşımı \ 2000 Clio 1.6 RTE Aldım. Yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Sayfalar: « Önceki |  / 2 | Sonraki »  
  25 Mart 2009 Çarşamba 01:49   Özel Mesaj | Alıntı | #1 
UmutxTR
Üye
Mesaj: 35
Şehir: Ankara
Otomobil: 2000 Renault Clio RTE HB Otomatik

Arkadaşlar merhaba, peugeot 206 mı ford fiesta mı derken gittim clio aldım :)

araç bu araç;

http://www.sahibinden.com/otomatik_1_6_clio-41WQQaXQQ12886147WQQpXQQdisplayitem

ilanda 10.900 yazıyor ama 9,250 ye anlaştık ve aracı satın aldım. Araç komple boyalı olup bir bayandan aldım aracı. Ancak servise götürdüm taklası filan olmadığı söylendi, sahibininde söylediğine göre güneş yanığından dolayı araç boyalıymış.

BU aracın motoru nasıldır? 8valf, 16 valf motor türleri oluyor bu aracın motoru ne moor diye geçiyor?

 

Otomatik vites konusundaki tecrübelerini ve önerilerinizi bekliyorum. Mesela aracı park ettim evin önüne vitesi p de mi bırakmalıyım yoksa n ye alıp el frenini mi çekmeliyim?

Bu aracın fabrika verilerini de aradım ama bulamadım, yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler..

 Dizlerime yumruk atman için zıplaman gerek..
  25 Mart 2009 Çarşamba 08:56   Özel Mesaj | Alıntı | #2 
Erhan
Genel Yönetici


 
Mesaj: 1430
Şehir: İstanbul
Otomobil: MINI Countryman S ALL4 + Chili Paket

Döneminin iyi ve sorunsuz arabalarından birisi. Bence hala güzel ve iş görür. Hayırlı olsun demek isterim.

Sizin aracınız muhtemelen 1.6 8V 90HP olan versiyondandır. Fabrika Verileri için tıklayın.

Aracı park ettikten sonra P konumunda el frenini de çekerek bırakmanız gerekir. Yalnız çok dikkat edin araç tam olarak durmadan P’ye almayın kesinlikle. Birde kırmızı ışıkta durduğunuzda D konumu yerine N’ye almanızı tavsiye edebilirim. Böylece araba sürekli ileri hamle yapmak durumunda kalmaz ve hem motorunuz hem frenleriniz zorlanmaz.

 Operatöre bağlanmak için bekleyiniz.
  25 Mart 2009 Çarşamba 21:41   Özel Mesaj | Alıntı | #3 
UmutxTR
Üye
Mesaj: 35
Şehir: Ankara
Otomobil: 2000 Renault Clio RTE HB Otomatik

Erhan hocam, ilginize teşekkürler fakat benim aracım ruhsatta 1000 Kg.  verdiğiniz linkteki bilgilerde 985 olarak yazıyor ve benim aracım RTE. Fabrika verilerini görmek isterdim :S

Otomatik vites tavsiyelerinize uymaya dikkat edeceğim.

 Dizlerime yumruk atman için zıplaman gerek..
  25 Mart 2009 Çarşamba 23:40   Özel Mesaj | Alıntı | #4 
kalsinbenimdavam
Üye
Mesaj: 62
Şehir: İSTANBUL
Otomobil: Toyota Yaris 1.0 Life

fiyat olarak uygun almışsın alırken kazananlardansın tebrikler...beni tek düşündüren otomatik vites olması bu model-yıl için satışın zor olur problem çıkarmaya başlayabilirde umarım olmaz hayırlı uğurlu olsun kazasız belassız kullan :-)

 HaramiLerin Saltanatını Yıkacağız!
  26 Mart 2009 Perşembe 09:09   Özel Mesaj | Alıntı | #5 
Erhan
Genel Yönetici


 
Mesaj: 1430
Şehir: İstanbul
Otomobil: MINI Countryman S ALL4 + Chili Paket

RTE yoktu sitede RXT’yi verdim. Donanıma bağlı ufak tefek farklılıklar olabilir ama temelde aynıdır.

 Operatöre bağlanmak için bekleyiniz.
  27 Mart 2009 Cuma 09:28   Özel Mesaj | Alıntı | #6 
Namessar
Forum Yöneticisi
 
Mesaj: 385
Şehir: -
Otomobil: BMW F10 5.20d

o donem otomatik clio larin bazilarinda otomatik sanzimanin durup dururken arabayi ziplatmasi sorunu gorulur.  vites kararsizligindan ya da yanlis gaz vermekten kaynaklanan ziplamadan soz etmiyorum.  durup dururken bir sebep yokken.  aldiginizda deneme surusu yaptiysaniz ve yasamadiysaniz gule gule kullanin.  guzel bir aracti zamaninda.

  30 Mart 2009 Pazartesi 16:48   Özel Mesaj | Alıntı | #7 
srkn
Forum Yöneticisi
 
Mesaj: 998
Şehir: İstanbul
Otomobil: Astra J 1,4T Cosmo

Vakti zamanında sınıf lideri olmuş bir araçtır. Polo, Corsa, Fiesta, 206 gibi rakiplerinin tümünü alt etmeyi başarmıştır. Yenilenen Polo ile de tahtını kaptırıp dönemini kapamıştır.

Dayanıklı, iyi bir araç almışsınız hayırlı olsun. Sadece yaşından dolayı otomatik vites problemi yaşayabilirsiniz. Aracınız 1,6 8V olanındandır. 90Hp güç üretir ki size yeter.

Duracaksanız, her zaman el frenini çekip P konumuna alın. P zaten "park" kelimesinden geliyor.

  13 Mayıs 2009 Çarşamba 12:50   Özel Mesaj | Alıntı | #8 
UmutxTR
Üye
Mesaj: 35
Şehir: Ankara
Otomobil: 2000 Renault Clio RTE HB Otomatik

Arkadaşlar , konuya ilk mesajımı atalı 2 ay olmamış ama ben araçla 3500 km. yaptım. Aracın hiçbir sorunu yok, bir kez sol ön tekere çivi battı gidip onu yaptırdım (7,5 tl) başka da en ufak masrafım olmadı.

Ne bilim şimdi triger kayışı diyorlar şusu busu diyorlar, motor kaputunun altında kalan donanımdan en ufak anlamadığım için bilmiyorum, bir servise götürsem birsürü para dicekler.(örneği yaşandı, fan çalışmıyor diye gittim şanzıman kapağıydı sanırım, değişicek dediler 1,500 tl istediler, halbuki fanın fişi yerinden oynamış :)  ) Bu triger kayışının değişip değişmemesi gerektiğini nasıl anlarım?

 

Son olarak sormak istediğim şudur, yukardaki satırlarda sorun yok dedim ama bununn haricinde cidden sorun yok :) Trafikten geldik, aracı park ettik birde bakıyorsunuz su damlatıyor araç damla damla.. bu nedir? neden böyle birşey yapar? Eğilip altına bakmak istedim ama koruma var hiçbişe görnmüyor:S önemli bir sorun mudur? Ben suyu azaldıkça ekleyip öyle çalıştırıyorum aracı. Birkaç kişiye danıştım, önemli olmadığını ya bir kelepçenin çıkmış olabileceğini ya da bir boruda sorun olabileceğini söylüyorlar. Antiparantez şunuda belirtmek istiyorum, klimayı kullanmıyorum. Araç neden böyle yapıyor olabilir? Tamiri pahalımıdır?

 

 

*Yazı biraz uzun oldu, tüm otokritik ailesine teşekkür ederim.

 

 

 Dizlerime yumruk atman için zıplaman gerek..
  14 Mayıs 2009 Perşembe 23:37   Özel Mesaj | Alıntı | #9 
Erhan
Genel Yönetici


 
Mesaj: 1430
Şehir: İstanbul
Otomobil: MINI Countryman S ALL4 + Chili Paket

Bende su damlatması klimadandır diyecektim. LPG’li olmasıyla ilgili olabilir bi ihtimal gazın geçtiği boru falan var ise terleme yapıyor olabilir. ?

Triger’in değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır onu da bilmiyorum ama çok önemli olduğu ve motor ömrünü doğrudan etkilediği söylenir. Benim aracımda triger kayış değilde zincirden olduğundan değişim gerekmiyor.

 Operatöre bağlanmak için bekleyiniz.
  15 Mayıs 2009 Cuma 19:03   Özel Mesaj | Alıntı | #10 
srkn
Forum Yöneticisi
 
Mesaj: 998
Şehir: İstanbul
Otomobil: Astra J 1,4T Cosmo

Renault genellikle 60,000km de bir triger değişimini şart koşar. Yani aracınız kaç bin kmde bilmiyorum ama 60,000 - 120,000 - 180,000 de triger değiştirmelisiniz ve bu keyfe keder bişi değil. Zorunludur.

Sanayide bir ustaya giderseniz suyun nerden sızdığını 5dk içinde bulur. Bişi gevşemişse de sıkıverir. 10TL atarsınız sorun çözülür. Daha kötü ihtimal bir hortum yarılmıştır 30-40TL ye gene sorun çözülür. En kötü ihtimal radyatör delinmiştir. 100-150TL tutabilir. Bence ihmal etmeyin. Suyu tamamlaya tamamlaya gitmek iş değil.

  [ Yeni Konu ]  [ Cevap Yaz ]
Sayfalar: « Önceki |  / 2 | Sonraki »  

Hosting Sponsoru: Atahost.net