Son üyemiz: moulu25. Aramıza Hoşgeldin! 25 Ekim 2014 Cumartesi 
   Otokritik.com Forum Anasayfası Yeni Konu ]  [ Cevap Yaz ]  
     Teknik Bilgi Paylaşımı \ peugeot 206 yorumları
Sayfalar: « Önceki |  / 2 | Sonraki »  
  15 Mayıs 2008 Perşembe 15:46   Özel Mesaj | Alıntı | #1 
umur
Üye
Mesaj: 3
Şehir: İstanbul
Otomobil: peugeot 306 otomatik

2001/2002 peugeot 206 almayı düşünüyorum ama aracın artı/eksileri hakkında fazla bilgim yok.Kullanıcıların veya bilgi sahibi olanların görüşlerini rica ediyorum.Tavsiye eder misiniz?

  15 Mayıs 2008 Perşembe 16:08   Özel Mesaj | Alıntı | #2 
demir
Üye
Mesaj: 34
Şehir: afyon
Otomobil: focus

öncelikle merhaba.almayı düşündüğün 206 nın farklı motor seçenekleri var.benim tavsiye edeceğim 2001 yılından sonra çıkan 1.6 lt lik 16 subablı motoru olan 206dır.bundan önceki modellerde 8 subab teknolojisi vardı.8 subablılar gerek performans açısından gerek yakıt açısından vasat modellerdir.

birde bu 206 lar hakkımda bildiğim konforlu değildirler.arabanın içinde motor ve yol gürültüsü yüksektir.

bence alınacak iyi bir model değildir.aynı sınıfta daha iyi arabalar var diye düşünüyorum.

 akın
  15 Mayıs 2008 Perşembe 16:36   Özel Mesaj | Alıntı | #3 
umur
Üye
Mesaj: 3
Şehir: İstanbul
Otomobil: peugeot 306 otomatik

bütçem max.14.000 YTL olduğu için Peugeot almayı düşündüm ancak çokta ısrarcı değilim aynı sınıfta daha iyi arabalar tavsiye edebilirsen sevinirim.2001 den eski araba alıpta devamlı tamirat ile uğraşmak istemiyorum.Renault ve Fiat kesinlikle düşünmüyorum.Alfa Romeo veya Seat’ ı araştırdım."başına çok iş açar" deniyor.Fikirlerin için teşekkürler

  15 Mayıs 2008 Perşembe 18:38   Özel Mesaj | Alıntı | #4 
Erhan
Genel Yönetici


 
Mesaj: 1430
Şehir: İstanbul
Otomobil: MINI Countryman S ALL4 + Chili Paket

Fena arabalar değil. Tabi alışılmış Alman, Fransız kıyaslaması bunun içinde geçerli. Çoğu modelinde ABS yok, direksiyonları ağır, fiyatları uygun, yol tutuşu pek iyi değil, konforu ve ses yalıtımı bence yeterli, tasarımı hoş, modifiye meraklıları için bol parçası olması sebebiyle nimet.

1.4 Otomatiği vardı arkadaşımda performansı pek tad vermez arabanın son sürati 160 falan. Çok yakıyor gibi düşünüyorduk ama deposuda küçük olduğundan bu konuda emin değilim.

En fazla 60 70 bin km civarı temiz güzel bir tane bulunması durumunda alınabilir. Bunların bir çok serisi olduğundan donanım listeleri biraz karışık. Quicksilver serisi 3 kapılı ve çok hoş görünümlüdür. Look serisi 5 kapılı ve yine çok güzel görünür. Desire serisinin jantları pek hoş olmasada yinede fena değildir.

Benim bildiğim kadarıyla 1.6 8v motorluları ilk zamanlarda satılıyordu bunun ardından 1.4 75 HP’lik motor ile satılmaya başladı. Bu yüzden 1.6 motorlularını tavsiye etmem. 16v versiyonu var mı ben bilmiyorum ama olsa dahi yinede fazla tüketecektir ve o araba için 1.600cc gereksiz fazla geldi bana.

 Son düzenleme: Erhan tarafından 15 Mayıs 2008 - 18:41
 Operatöre bağlanmak için bekleyiniz.
  16 Mayıs 2008 Cuma 16:15   Özel Mesaj | Alıntı | #5 
srkn
Forum Yöneticisi
 
Mesaj: 998
Şehir: İstanbul
Otomobil: Astra J 1,4T Cosmo

1,6 16V versiyonları var ve tam 110 Hp. Yane 206 yı uçurur.

206 nın aşırı fazla donanım versiyonu var. Alırken ne aldığınızı iyi bilmeniz lazım.

XR, XT, X design, Colorline, Desire, Quicksilver, RC, Rolland Garros, Look, Fever, Feline ilk solukta aklıma gelenler.

Sizin bütçeniz için 206 ii bi seçenek bence. Ayrıca polo ve clio da bakabilirsiniz.

Renault düşünmüyorum demişsinizde, 1998-2002 model Clio lar kaliteleri ile meşhurdur. Şu an 2008 Clio alsanız yok o kalite. RXT bi Clio bulursanız kaçırmayın derim ben.

206 aldığınızda iç mekan tıkırtılarına hazırlıklı olun. Ön kaputları da aşırı ince olduğundan çökmüş olabilir. Ama bence toplamda iyi araçtır.

 Son düzenleme: srkn tarafından 23 Mayıs 2008 - 16:09
  16 Mayıs 2008 Cuma 17:12   Özel Mesaj | Alıntı | #6 
Erhan
Genel Yönetici


 
Mesaj: 1430
Şehir: İstanbul
Otomobil: MINI Countryman S ALL4 + Chili Paket

Ufak bir ekleme daha yapayım çünkü yeri geldi Gülümse

Clio’ların hemen hepsinin kaputunda ezik vardır. Çünkü Clio kaputu yukarıdan serbest bırakarak kapatılacak şekilde tasarlanmıştır. Oysa ki bizim ülkede herkes kaputu yavaşca bırakıp üzerine hafif bastırmayı tercih ettiğinden tam o bastırılan bölge ezik olur. Dikkat edin Clio Symbol dahil yeni kasaya kadar çoğu böyledir hehe.

 Son düzenleme: Erhan tarafından 16 Mayıs 2008 - 17:13
 Operatöre bağlanmak için bekleyiniz.
  19 Mayıs 2008 Pazartesi 13:31   Özel Mesaj | Alıntı | #7 
srkn
Forum Yöneticisi
 
Mesaj: 998
Şehir: İstanbul
Otomobil: Astra J 1,4T Cosmo

Güzel gözlem valla helal olsun. Gülümse

  23 Mayıs 2008 Cuma 16:01   Özel Mesaj | Alıntı | #8 
Namessar
Forum Yöneticisi
 
Mesaj: 385
Şehir: -
Otomobil: BMW F10 5.20d

merhaba 1.4 motor 75hp manual vites versiyonunu uzun sure abim ardindan simdiki arabama gecmeden once bir sureligine ben kullandim.

sonucta cok yaslanmadan 36k km de sattik, kullandigimiz donemde oldukca sorunsuz bir arabaydi. piyasada bolca bulundugundan parca sorunu da pek olmaz. her tur yedek parcasi vardir. orjinal, yan sanayi, cikma vs.

ancak performans rezildir.  iceri ses alir. hemen her aracin donanimi ve paketi farkli oldugundan temiz bir tane buldugunuzda bu sefer donanimini begenmezsiniz. adami vites degistirirken aliskin degilseniz fitik eder.  otomatigi ise su gibi benzin icmekte oldugundan uzak durulmalidir.  ayrica otomatik bazi versiyonlari gecmeli sistem vites oldugundan bir saat vitesi sokacagini yariga bakarsiniz. manual daha iyidir kesinliklike otomatik tavsiye edilmez.

ayni fiyata bir tek clio lar var. 306 falan uzak durun, aman ha!

  26 Eylül 2008 Cuma 11:04   Özel Mesaj | Alıntı | #9 
srkn
Forum Yöneticisi
 
Mesaj: 998
Şehir: İstanbul
Otomobil: Astra J 1,4T Cosmo

Ya konunun üstünden çok zaman geçmiş ama, Namessar, Erhan Bey bu sorum özellikle size (tabi başka bilen varsa yanıtlarsa sevinirim);

206 da klasik (tork konvertörlü) otomatik şanzıman mı var? Yoksa otomatikleştirilmiş manuel diye tabir ettiğimiz yarı otomatik şanzıman mı var?

İkisininde artı ve eksileri var. Mesela otomatikleştirilmiş manuel olanlar daha az yakıt tüketiyor, performansları da daha iyi. Ancak yokuşlarda geri kayıyorlar ve vites geçişleri biraz sarsıntılı imiş. Gerçek otomatikler ise performanstan fazla çalıyor, yakıt tüketiminide yükseltiyor. Ancak kullanımları daha kolay ve daha konforlular.

Erhan Bey sizin Astra da Easytronic dimi? Bildiğim kadarıyla Easytronik otomatikleştirilmiş manuel ?

 Son düzenleme: srkn tarafından 03 Ekim 2008 - 16:46
  26 Eylül 2008 Cuma 15:09   Özel Mesaj | Alıntı | #10 
Namessar
Forum Yöneticisi
 
Mesaj: 385
Şehir: -
Otomobil: BMW F10 5.20d

206 larda klasik torque konvertorlü otomatik vardı hep. ayağınızı frenden kaldırır kaldırmaz kendi kendisine yavaş yavas gitmeye baslar. 

sonradan otomatik kavramalı manual bir seyler koydularsa haberim yok.

  [ Yeni Konu ]  [ Cevap Yaz ]
Sayfalar: « Önceki |  / 2 | Sonraki »  

Hosting Sponsoru: Atahost.net